Кофирларнинг яшаб турган жойларига бориб ўзини портлатишни қандай тушуниш мумкин?

САВОЛ-ЖАВОБЛАР


الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على رسوله الأمين وبعد ‎

  Ассаламу алайкум ва роҳматуллоҳ! Саволларингизга баҳоли қудрат жавоб беришга ҳаракат қиламиз. Саволингиз матнини ўз ҳолича келтирмоқдамиз:

  Assalomu alaykum

 Dalilarni o’qib, JIHOD paytida dushmanlarga katta ziyon yetkazish va islom, musulmonlarga manfaat keltirish uchun o’z jonni havf hatarga qo’yishi, o’zini qurbon qilishi shariatda bor ekan. 

 Lekin, jihod yo‘q joylarda, kofirlarni yashab turgan joylarda borib o‘zini portlatishni qanday tushunish mumkin, bundan kim kop‘roq zarar ko‘radi musulmonlarni yoki kofirlarni? Misol uchun, Amerikada 2 binoni portlatishni, Moskvada metroda portlash va h.k.

  Alloh musulmonlarga nusrat bersin, o’zini haq yo’lida qilsin doim !

  Wa assalu alaykum

 Биродаримиз Фаррух! Ҳужжат келганда унга таслим бўлишлик ҳақиқий мўъминнинг ишидир. Қуръон, Суннат ва уламолар ижмоъларини ўзининг ҳаётига, фикр ва ўйларига ҳоким қила олган инсон нақадар бахтли инсон!? Сизда бу хусусиятнинг мавжудлиги бу Аллоҳнинг сизга берган чексиз фазлидир. Аллоҳга чексиз ҳамду санолар айтинг! Аллоҳ сиздан рози бўлсин ва Ўзи рози бўладиган амалларга муваффақ қилсин!

 Мактубингизнинг иккинчи қисмига ўтадиган бўлсак, бу масъала ҳам ҳақиқатда жуда нозик ва Аллоҳдан қўрқиш талаб қилинадиган чигал масъаладир. Бу албатта бизнинг наздимизда. Лекин Аллоҳ таоло Ўзининг рисолат юбориши билан ҳаётда бўлиб ўтган ва ўтадиган ҳар бир ишнинг, ҳар бир масъаланинг жавобини мукаммал тарзда бериб қўйган. Аллоҳ таоло айтади:

 “Китобда бирон нарсани қўймай (ёзганмиз)” Анъом 38-оят маъноси

“Бугун сизларга динингизни мукаммал қилдим, неъматимни бенуқсон, тўкис қилиб бердим ва сизлар учун (фақат) Исломни дин қилиб танладим.” Моида 3-оят маъноси

 Шунингдек Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам Қуръон ҳақида айтганлар: “Унда сизларнинг ўртангиздаги ҳар бир нарсанинг тафсилоти бордир”

  Сизнинг саволингизда учта эътиборли жиҳат бордир:

  • Жиҳод йўқ жойлардаги амалиётлар.
  • Бевосита мусулмонларга қарши уруш қилмаётганларни ўлдириш.
  • Бунинг зарари ва фойдаси

  Бу жиҳатларнинг биринчисига қарайдиган бўлсак, бундан ҳозирги кунда жиҳод бўлмаётган, яъни кофирлар бостириб кирмаган жойлар, яна ҳам батафсилроқ айтадиган бўлсак, босқинчиларнинг ватанларига бориб жиҳод қилиш тушунилади.

 Биз ислом уламоларининг ижмоъларига асосланган ҳолда шу нарсани такрорлаб келамиз-ки, ҳозирги кунда кофирлар ва мусулмонлар ўртасидаги жиҳод, бу – мусулмонлар учун фарзи айн бўлган жиҳоддир. Бу вожибот бутун ер юзидаги ҳар бир мукаллаф ва узрсиз мусулмонга тааллуқли бўлиб, ер юзидаги ҳар бир мусулмон исломга қарши курашаётган кофирларга зарар берадиган ҳар бир ишни қўлидан келганча қилиши вожибдир. Бунда у иложи борича бирон бир жиҳодий жамоатга аъзо бўлган ҳолда, жамоанинг талабига биноан иш олиб боради. Мабодо бундай жамоани топа олмаса, бир ўзи бўлса ҳам бу ишни қилиши вожиб бўлади. Чунки куфр аҳли бугун ер юзидаги мусулмонларга оммавий тарзда уруш очган. Қаерда-ки ҳақиқий ислом ва мусулмонлар бўлса, бугунги кофирлар унга ошкору-махфий курашишга журъат топмоқда (Албатта кофирларга дўстлик изҳор қилаётган мусулмонлар бундан мустасно).

 Шундай экан, бугунги кунда кофирлар то урушни бас қилиб, мусулмонлар юртларидан тамоман чиқиб кетмагунга қадар, ислом ва мусулмонларни ҳимоя қилиб жанг қилишлик ҳар бир болиғ ва солим мусулмонга фарзи айндир. Ким буни таъвил, қўрқоқлик ёки бошқа бирон баҳона сабабли тарк қилса, у жиҳоддан қочганлик ҳукмида бўлади ва гуноҳи кабира соҳиби бўлади. Албатта, яна қайтариб айтамиз, ҳақиқий узр соҳиблари бундан истисно қилинади.

  Бугунги кундаги ушбу ҳарб кофирларнинг таъбири билан айтганда глобал аҳамиятга эга бўлиб, баъзи тадқиқотчи кофирларнинг ўзлари бу урушни “Учинчи жаҳон уруши” – деб номламоқда. Яъни, куфр ва иймон аҳли ўртасидаги жаҳон уруши. Биз бу ерда дақиқ тушунишимиз зарур бўлган нарса шу-ки, бугунги кундаги уруш, баъзи сиёсий тадқиқотчиларнинг айтаётганларидек, ер юзидаги бойликларга эга бўлиш учунгина бўлаётган уруш эмас. Ҳатто бу ҳақда баъзи савиясиз “мусулмон” тадқиқотчилар ҳам худди тўтиқушдек, ҳийлакор кофирларнинг сўзларини такрорламоқдалар. Бу фикр АҚШ бошлиқ яҳуд ва насоро босқинчиларининг қилаётган урушлари дунёда “тинчликни сақлаш” учун бўлмаётгани ҳаммага очиқ-ойдин ошкор бўлганидан кейин, бу урушнинг ҳақиқий сабабини оддий мусулмонлар ҳам тушуниб қолиб оёққа турмасликлари учун, ҳатто ўзларига бироз  зарар бўлсада “Бойлик учун бўлаётган уруш” деб қувватланмоқда (Баъзи манқурт “мусулмонлар” ҳозиргача АҚШ бошлиқ яҳуд ва насоро босқинчиларини “дунёда тинчлик ва адолат ўрнатувчилар” деб жар солмоқдалар).

 Аслида-чи? Бу урушнинг натижаси ўлароқ дунё бойликларига эришиш ҳам албатта режалаштирилган. Лекин аслида асосий мақсад бу эмас. Асосий мақсад ҳақиқий исломни ер юзидан йўқотиш. Ҳатто душманнинг ўзи ҳам бу урушни “салибий уруши” деб атамоқда. Маълум-ки “Салибий уруши” бу насороларнинг ислом ва мусулмонларга қарши урушларидир. Агар дақиқроқ қарасак, уларнинг бу иборани қўллашларида ҳам макр борлигини пайқаймиз. Чунки бугунги урушнинг бош ташкилотчилари аслида насронийлар эмас, балки сионист-яҳудийлардир. Бугунги кунда АҚШ, Россия ва Европа Иттифоқидаги мамлакатларни, БМТ ва НАТО каби ташкилотларни сионист-яҳудийлар бошқараётгани кўпчиликка сир эмас, буни ҳатто кўплаб инсофли насронийлар ва сионист бўлмаган яҳудийлар ҳам фактлар билан гапирмоқдалар. Шунинг учун биз урушда оддий жангчи бўлиб хизмат қилаётган насронийлар кўпчилигини эмас, балки уларни минг ҳийлалар билан итоат қилдираётган сионист-яҳудийларни уруш муассислари сифатида кўришимиз керак. Сионист-яҳудийларга хос сифатлардан бири шу-ки, улар урушда бевосита қатнашишдан жуда эҳтиёт бўлишади, балки улар урушда сионист бўлмаганлардан фойдаланишга ҳаракат қиладилар. “Бутун дунё ўлиб кетса-кетсин, лекин сионистлар талофат кўрмасин!”- бу уларнинг шиоридир. Айтмоқчи бўлган нукталаримиз қуйидаги бандларда жаъмланади.

  • Бугун иймон ва куфр ўртасидаги жаҳон уруши кетмоқда.
  • Бу урушнинг асосий моҳияти тинчлик ўрнатиш ҳам, бойлик орттириш ҳам эмас, балки – диндир.
  • Бу урушнинг айбдорлари улар айтаётганларидек, террорист-мусулмонлар эмас, балки мусулмонлар юртларини босиб олган кофир босқинчилардир.
  • Бу урушнинг бошида насронийлар ҳам эмас, шийъалар ҳам эмас, балки сионист-яҳудийлар турибди. Лекин бутун дунё кофирлари исломни йўқотиш учун уларга тобеъ бўлмоқда (Албатта бунда ҳам истисно бор).
  • Бу урушни “Салиб юриши” дейишлик хато бўлиб, бундай дейишлик сионист-яҳудийларнинг амниятига фойда келтиради. Бу –инсониятнинг душманлари кимлигини билиб қолмасликлари учун одамларни чалғитувчи бир услубдир. (Ҳозирги кунда баъзи мужоҳидлар ҳам билган ҳолда бу терминни эътиборсиз ишлатмоқдалар)
  • Хулоса шу-ки, бугунги кундаги урушнинг бир тарафида сионистлар бошлиқ бутун дунё кофирлари ва уларнинг баъзи қўштирноқ ичидаги мусулмон малайлари турибди. Иккинчи тарафида эса ислом, мусулмонлар ва уларнинг муқаддасотлари турибди.
  • Албатта уруш вақтида томоша қилиб турганлар, мусулмонлар билан сулҳда бўлган қавмлар, ҳатто босқинчиларнинг аёллари, болалари ва урушда улуши бўлмаган қариялари алоҳида тадқиқ қилинадиган масъаладир.

   Шундай экан, сиз саволда зикр қилган мамлакатлар АҚШ ва Россия аслида урушнинг асосчилари ҳисоблангани учун ҳам дорул-ҳарб ҳисобланади. Умуман олганда биз аввалги саволларда ҳам жиҳод бирон бир минтақа билан чекланиб қолмаслигини айтган эдик. Чунки биз бўлиб ўтаётган ҳодисаларни кофирларнинг сиёсатига таъсирланиб эмас, балки Қуръон ва Суннат асосида тушунмоғимиз лозим. Жиҳод ҳатто-ки фарзи кифоя бўлганда ҳам, йилда ҳеч бўлмаганда бир марта Аллоҳнинг динини ер юзида ҳоким қилиш учун қилиб турилади ва у ер ва жой танламайди, магарам сулҳдагилар бундан мустасно. Энди жиҳод фарзи айн бўлганда, кофирлар бизга ўзлари уруш очиб, уруш эълон қилганда уларнинг юртига наҳотки биз уруш оча олмасак!? Бу ҳатто тактик жиҳатдан ҳам жуда фойдали усул бўлиб, шаръий жиҳатдан эса машруълигига ҳеч қандай шак-шубҳа бўлиши мумкин эмас.

   Энди бу жиҳод натижасида урушда улуши бўлмаганларнинг ўлиши масъаласига келадиган бўлсак, бунинг тафсилоти алоҳида масъаладир. Бунинг тафсилотини бир неча жиҳатдан кўриб чиқамиз:

  1. Агар урушда насибаси бўлмаган аёллар, ёш болалар ва қариялар алоҳида бўлса, уларни мақсад қилиб амалиёт қилишлик ҳаромдир. Аммо улар урушда насибаси бор кишилар билан аралаш бўлса, иложи борича уларга зарар етказмасликка ҳаракат қилинади. Бунинг иложи бўлмаган тақдирда уларнинг ўлимида мужоҳидлар маъсиятга қўл урган ҳисобланмайди. Чунки Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам Тоиф аҳлига қарши қилган амалиётларида манжаниқдан фойдаланган эдилар. Манжаниқдан улоқтирилган олов ва тошлар албатта душманга аралаш бўлган аёллар ва болаларга ҳам зарар етказган. Уламолар шуни ҳужжат қилиб душман ўрнашган жойларга замонавий артиллерия қуроллари билан ҳужум қилишга ва улар ўртасида турли хил истишҳодия амалиётларини қилиш жоизлигига фатво берганлар.
  2. Урушда агар кофирлар қалқон (турс) сифатида мусулмонлардан фойдаланган бўлса, бу ҳолатда ҳам жиҳод тўхтатилмайди. Бунга бир ҳужжат, Бадрда мушриклар Маккада қолиб кетган мусулмонлардан қалқон сифатида  фойдаланганда Росулуллоҳнинг урушни тўхтатмаганларидир. Бунга доир бошқа далиллар ҳам бўлиб, қалқонни ўлдиришда гуноҳ йўқлиги ҳақида кўплаб уламолар фатво берганлар.
  3. Урушда насибаси бўлишлик масъаласи. Урушда қатнашиш ёки қатнашмаслик борасида одамлар 4 га бўлинади.
  • Урушда қўлига қурол олиб урушаётганлар, уларнинг қўмондонлари ва буйруқ берувчилари. Уларни ўлдириш ҳақида ҳеч кимда шубҳа бўлмаса керак.
  • Урушда ўз фикрлари, маслаҳатлари ва маблағи билан ёрдам берувчилар. Уларни ўлдириш ҳам нафақат жоиз, балки вожибдир. Росулуллоҳ Бани Қурайзанинг барча балоғатга етганларини ўлдиртирган эдилар.
  • Урушда умуман насибаси бўлмаган аёллар ва болалар. Уларни алоҳида қасд билан ўлдириш жоиз эмас, лекин аралаш бўлиб, ажратишнинг имкони бўлмаганда ўлдириш жоиз.
  • Қалқон сифатида олиб чиқилган мусулмонлар. Ҳатто уларнинг ичида солиҳ кишилар бўлса ҳам, уларни ўлдиришда гуноҳ йўқлиги ҳужжат асосида юқорида айтиб ўтилди.
  1. Баъзи олимлар “урушда қатнашаётган мамлакат аҳолиси шу мамлакатга солиқ тўлаётган бўлса, ёки бу мамлакат сайловларида қатнашаётган бўлса, демак улар ҳам урушда билвосита қатнашаётганлар ҳукмида бўлади” – деганлар. “Чунки солиқ тўловчи одам, урушни маблағ билан қўллаб-қувватловчи ҳукмида бўлади, сайловда қатнашган одам эса, ўз овози билан уруш бошловчиларни қўллаб-қувватлайди” – деганлар. “Аммо солиқ тўловчи ва сайловда овоз берувчи киши мусулмон бўлса, уни шу иши учун кофирга чиқаришдан эҳтиёт бўлиш керак, бунда ҳар-хил тафсилотлар бўлиши мумкин” – дейишади. Бу банддаги фикрларда уламолар ўртасида ихтилофлар бор.
  2. Аллоҳ таоло айтадики: “Ҳурматлар (бузилса, риоя қилинмаса) қасос (олинади). Бас, ким сизларга тажовуз қилса, сизлар ҳам уларга тажовузлари муқобилида тажовуз қилинг! Ва Аллоҳдан қўрқингиз! Билингларки, Аллоҳ Ўзидан қўрқувчилар билан биргадир.” Бақара 194-оят маъноси.

   Маълумки, ҳозирги кунда босқинчи кофирлар мусулмон юртларида хоҳлаган тажовузларига қўл урмоқдалар. Уларнинг қўллари билан урушда  улуши бўлмаган қариялар, аёллар, ёш болалар, ҳатто чақалоқлар ўлдирилмоқда. Муслималарнинг номуслари топталмоқда, қишлоқ ва шаҳарлар қатли ом қилинмоқда. Шунинг учун баъзи олимлар оятдаги маънога биноан уларнинг тажовузлари миқдорида тажовуз қилишлик мубоҳлиги ҳақида фатволар берганлар. Бунга Россия, Британия ва Испаниядаги амалиётларни мисол қилиш мумкин. Маълумки, Британия ва Испания АҚШнинг Ироқ ва Афғонистондаги энг яқин дастакчиларидандир. Уларнинг қўлларида Ироқ ва Афғонистондаги минглаб оддий мусулмонлар хилма-хил тажовузларга учрамоқда. Россиянинг Кавказ мусулмонларига қилаётган тажовузини таърифлашга сўз ожиз. Мужоҳидларнинг мазкур мамлакат ҳукмдорларидан мусулмонлар юртидан ўз аскарларини олиб чиқиб кетиши ҳақида талаб қўйганлари ва бу талабни эътиборсиз қолдиришнинг натижаси ҳақида бир неча бор огоҳлантирганлари ҳам кўпчиликка маълумдир. Натижа нима бўлди? Натижа тажовузларнинг янада ривожланиши бўлди, сўнгра мусулмонлар ҳам мубоҳ бўлган тажовузга қўл уришга мажбур бўлдилар. “Бас, ким сизларга тажовуз қилса, сизлар ҳам уларга тажовузлари муқобилида тажовуз қилинг!”

 Хуллас саволнинг иккинчи бандига қисқача жавоб шу, яъни “Бевосита мусулмонларга қарши уруш қилмаётганларни ўлдириш” масъаласи юқоридаги бешта жиҳат билан жоиз бўлди. Аммо бу дегани фақат мана шундай аралаш жойларни мақсад қилиш керак дегани эмас. Балки мужоҳидлар қўлларидан келганча ашаддий душманнинг ўзига талофат етказишга ҳарис бўлмоқлари лозим. Душманнинг ҳарбий қароргоҳлари, ташкилотлари, қурол-яроғ ва ҳарбий техника базалари, қўмондонлик идоралари, ҳарбий карвонлари ва ҳоказолар бунга мисол бўлади. Аммо бунда куч-қудрат, шарт-шароит, фойда-зарар, узоқ-яқинлик, ҳарбий ҳийлалар ва бошқа омилларга ҳам қаралади. Мисол учун фақат ҳарбийлардан ташкил топган ҳарбий қароргоҳни уришдан кўра одамлар аралаш бўлган душманнинг муҳим стратегик марказларидан бирини уриш мусулмонлар учун фойдалироқ ва осонроқ бўлса, шунисини танлаш авлороқ ҳисобланади.

 Энди саволнинг эътиборга молик учинчи банди, “Бундай амалиётлардан мусулмонларга фойдами ёки кофирларгами?” деган саволга жавоб беришга ҳаракат қиламиз. Энди бу ерда шаръий хато ва тактик хато ўртасини фарқлаб олиш керак бўлади. Албатта бундай амалиётларни қилиш шаръий хато эмас ва буни далиллари билан бандларга бўлиб кўриб чиқдик. Бундай амалиётлар натижаси мусулмонлар учун катта фойда бўлса ҳам, ёки аксинча зарар бўлиб қолса ҳам, бу – шаръан тўғри бўлди, ёки шаръан нотўғри бўлди дейилмайди. Чунки мужоҳидлар амалиётдан олдин унинг шаръийлигини билиб, сўнгра унинг фойда-зарарини қўлдан келганча ҳисоб-китоб қилиб, тажриба ва машвараларга асосланган ҳолда амалиётга қўл урадилар. Лекин баъзида бу мусулмонларнинг зарар кўриши билан тугалланиши ҳам мумкин. Буни эса шаръан нотўғри бўлгани учун зарар бўлди дейилмайди. Балки, биринчидан Аллоҳ шуни тақдир қилган экан дейилади. Иккинчидан эса тактик хато бўлган бўлиши ёки нафарларнинг итоатсизлиги юз берган бўлиши мумкин дейилади. Уҳуддаги мусулмонларга бўлган зарар бир неча саҳобанинг итоатсизлиги туфайли Аллоҳ томонидан мусибат қилиб берилган эди. Лекин бу зарар туфайли “Уҳуд жанги шаръан хато бўлди” – дея оламизми? Албатта йўқ!

 Шунинг учун бугунги кунда амалга оширилаётган жиҳодий амалиётлар оқибатида бизнинг кўзимизга зарар бўлиб кўринаётган ишлар ҳам, баъзида тактик хатолар, баъзида эса нафарларнинг эътиборсизлиги туфайли Аллоҳнинг изни билан юзага келиши мумкин. Лекин уламоларнинг ҳужжат асосидаги фатволари, машваралар ва изланишлар асосида қилинган бундай амалиётларни асло ношаръий деб бўлмайди.

  Баъзи бирлар “АҚШдаги халқаро савдо уйларини портлатишлик натижасида, кофирлар ғазабланиб Афғонистон урушига жазм қилдилар ва бу катта зарарларга олиб келди” деб мужоҳидларни танқид қиладилар. Бундай фикрлаш эса сиёсий ва диний савиясизликдан бошқа нарса эмас.

 Биринчидан, бу амалиёт бўлмаган тақдирда ҳам Афғонистонга киришни АҚШ режалаштириб турган эди. Чунки Исломий Амирликни бешигидаёқ бўғиб ўлдириш улар учун жуда долзарб иш эди. Бу иш уларга бир арзон баҳона бўлди холос.

 Иккинчидан, мужоҳидлар бу ишдан иккита асосий фойдани кўзлаган эдилар: АҚШ бошлиқ ислом душманларига катта иқтисодий зарар етказиш ва душманни ўз инидан ташқарига чиқариб, сўнг янчиб ташлаш. Аллоҳга ҳамду санолар бўлсин-ки, бу икки фойда ҳам амалга ошди. Сионист-яҳудийларга бу иш шунақанги катта иқтисодий зарар бўлди-ки, ҳозиргача ўзларига кела олганлари йўқ. Ҳозирги кунда ўзларининг таърифи билан айтганда “Дунё иқтисодий бўҳрони” ҳам айнан шу амалиётнинг натижасидир (Фақат ўзларида бўлаётган бўҳронни улар “Дунё иқтисодий бўҳрони” деб атамоқдалар). Иккинчи фойда, яъни ислом душманларини ўз инларидан чиқариб янчиб ташлаш ҳам жуда самарали амалга оширилмоқда. Бугунги кунда АҚШнинг Афғонистонда ўз аскарларини бир кун ушлаб туришининг ўзи 250 млн доллардан ортиқроқ маблағга тушмоқда. Бу ҳали ўзларининг эътирофи. Бугунги кунда АҚШ ва НАТО аскарлари деганда одамларнинг тасаввурида байроққа ўралган тобутлар, кети кўринмайдиган қабрлар қатори ва майиб-мажруҳ аскарлар гавдаланадиган бўлиб қолди.  Ислом душманлари тузоққа тушганликларини эндигина фаҳмлаб қолдилар, аммо энди жуда кеч бўлди. Албатта исломнинг ғалабаси жуда яқин қолди ва бу Буюк Аллоҳнинг фазлидир.

  Яна шуни таъкидлаймиз-ки, мабодо бу фойдаларни йўқ дейдиган бўлсак ҳам ва бу мусулмонлар учун зарар бўлди деб фараз қилсак ҳам, асло бу ношаръий иш бўлди дейишликка асос бўлмайди, балки тактик хато бўлди дейиш мумкин бўлади.

  Мусулмонлар шаръий ва тактик хато ўртасидаги фарқни яхши англашлари лозим.

    Ҳурматли биродаримиз! Сўзимизнинг сўнггидa шуни aйтмоқчимиз: Саволингизга қўлимиздан келганча ижобат қилдик. Аллоҳ барчамизни Ўзининг ҳақ йўлида бардавом қилсин! Агар ушбу жавоблар бирон инсоннинг тўғри йўл топишига сабабчи бўлса, албатта бу Аллоҳнинг фазли бўлиб, Аллоҳга ҳамду-санолар айтамиз. Биз ислоҳнигинa мaқсaд қилдик. Аллоҳгагинa тaвaккул қилдик. Aллоҳ тaъоло ушбу сўзларни эшитувчи қулоқ вa тушунувчи қaлблaргa eтишигa муяссaр қилсин.

   Сўнгги дуомиз: “Бaрчa олaмлaр роббиси бўлгaн Aллоҳгa ҳaмдлaр бўлсин!”.

Улашинг :

Мулоҳаза билдириш

Сизнинг email манзилингизни бошқалар учун кўрсатилмийди. Барча керакли жойларни тўлдиринг *