Мактубнинг асл матни лотин алифбосида битилган бўлиб, биз уни кирил алифбосига ўгирдик ва ўз ҳолича келтирмоқдамиз:
ҳурматли абу-муҳаммад ассослаб берингиз шиа мазҳабининг кофирлигини
ассос борми узи ёки шунчаки қуруқ туҳмат узи сизлар нинг
ақоидларингиз ақидаларингиз гоя ларингиз нимадан иборат мен
ешитишимча сизларнинг жундуллоҳ ҳаракатингизни CИА америка
жосуслари ва исроил моссад м а 6 британия босқаротган экан шу
тугрими аитингчи сизларга мазҳабидан диннидан қатий назар
узбекистонинг туркманистон фақиру фуқаролари қушилса буладими
Мактуб муаллифининг муддаоларидан асосан тўртта савол борлигини аниқладик, булар:
1. Рофизийлар, яъни, замонавий шийъалар кофирми?
2. Ақидаларингиз қандай?
3. Сизларнинг фаолиятларингизни Америка, Исроил ва Британия махсус кучлари бошқарадими?
4. Сизларнинг сафингизга дини ва мазҳабидан қатъи назар Ўзбекистон ва Туркманистондаги барча фақиру-фуқаролар қўшилса бўладими?
1-саволга жавоб:
Биз шу пайтгача сайтимиздаги таълифотларимизда фақатгина шийъа тоифасининг ҳозирги пайтдаги сарқити бўлган рофизийлар ҳақида фикр юритганмиз. Аҳли сунна уламолари рофизийларни ўз салафлари бўлмиш шийъалардан ҳам куфрда ғализроқ ва мураккаброқ деб таърифлашган. Биз қуйида саволга жавоб ўлароқ салафи солиҳ уламоларнинг қадимги шийъа тоифаси ва уларнинг куфри ҳақида айтган асосли фикрларини келтирамиз:
1. Имом Молик роҳимаҳуллоҳ айтадилар:
«Саҳобаи киромларни ҳақорат қиладиган кимсаларга исломдан ҳеч қандай насиба йўқдир!» (имом Ҳаллол «Сунна» китобларида ривоят қилганлар).
2. Муфассир ибн Касир роҳимаҳуллоҳ айтадиларки:
Имом Молик ва кўп уламолар «саҳобаи киромларни ёмон кўрадиган рофизийлар (шийъалар)ни кофир деб фатво беришларига Қуръони Каримнинг Фатҳ сурасининг охирги оятини ҳам ҳужжат қилишган. Чунки оятда Аллоҳ таоло «Муҳаммад Росулуллох соллаллоҳу алайҳи васаллам билан бирга бўлган зотларни кофирлар ёмон кўради» деган. Рофизийлар саҳобаларни ёмон кўришади, кимки саҳобаи киромларни ёмон кўрса кофир бўлади».
3. Имом Аҳмад роҳимаҳуллоҳ айтадилар:
«Рофизийлар Муҳаммад соллаллоҳу алайҳи васаллам асҳобларини ёмон кўрадилар, уларни ҳақоратлайдилар, пастга урадилар, халифаларни кофирга чиқарадилар, фақатгина Алий, Аммор, Миқдод, Салмон Форсийнигина мақтайдилар холос. Рофизийларда исломдан ҳеч нарса қолмаган!» (Имом Аҳмаднинг «Сунна» китобларида келган).
3. Имом Бухорий роҳимаҳуллоҳ айтадилар:
«Жаҳмий ва рофизийнинг орқасида намоз ўқидим нима-ю, яҳудий ва насронийнинг орқасида намоз ўқидим нима, иккаласи ҳам бир хил. Рофизийларга салом ҳам берилмасин, касал бўлса зиёрат ҳам қилинмасин, никоҳ ҳам қилинмасин (яъни, рофизий қиз ҳам олинмасин, муслима аёл рофизий эрга ҳам тегмасин), уларнинг гувоҳликлари ҳам эътиборга олинмайди, улар сўйган гўштлар ҳам ейилмасин!» (Имом Бухорийнинг «Халқ афъаалул ибаад» китоблари).
4. Имом Абдурраҳмон бин Маҳдий роҳимаҳуллоҳ айтадилар (Имом Аҳмаднинг устозларидан):
«Исломдан бутунлай ажраб чиқиб кетган тоифалар иккита: Жаҳмийлар ва рофизийлар».
5. Имом ас-Самъоний роҳимаҳуллоҳ айтадилар:
«Ислом уммати «имомий»ларни (яъни: 12 та имомни даъво қилувчи тоифа «исна ашарийя») кофир эканларига иттифоқ қилган, чунки улар саҳобаи киромларни адашганлар деб эътиқод қилишади. Саҳобалар иттифоқ қилган «ижмоъ»ларни инкор қилишади, уларни қабих ишлар билан ҳақорат қилишади». («Ал-Ансаб» китоблари: 6-жилд, 341-саҳифа).
Рофизийларни кофир деб фавто берган уламолар жуда кўпдир. Бу уламоларнинг машҳурларидан: Ибну Қутайба, Абу Зуръа ар-Розий, Абдулқоҳир Бағдодий, Ал-Қозий абу Яъло, Ибну Ҳазм, Абу Ҳомид Ғаззолий, Қозий Иёз, Фахр ар-Розий, Шайхул-Ислом ибн Таймия, Мулла Алий Қорий ва бошқалар.
Энди ҳақли саволлар туғилади:
— Қандай қилиб «Қуръони Карим ўзгартириб ташланган» деган кимсаларни мусулмон дейиш мумкин? Ваҳоланки Аллоҳ таоло Ўз каломида: «Албатта бу эслатмани (яъни Қуръонни) Биз Ўзимиз нозил қилдик ва шубҳасиз, Ўзимиз уни сақлагувчимиз.» деб айтган.
— Қандай қилиб ислом умматининг пайғамбаримиздан кейинги энг буюк аждодлари бўлмиш Абу Бакр ва Умарни «энг катта хоинлар» деган кимсани мусулмон дейиш мумкин?
— Қандай қилиб ўз пайғамбарининг номусини булғаб Оиша онамизни «фоҳиша аёл» деган кимсани мусулмон дейиш мумкин? Ваҳоланки Оиша бинт Аби Бакр розияллоҳу анҳонинг барча у кишига туҳмат қилинган ишлардан пок эканини Аллоҳ таъоло Қуръони Каримда баён қилди. Шунинг учун ҳам, унга туҳмат қилган ҳар бир киши кофирдир. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам дедилар: “Оишанинг бошқа аёлларга нисбатан афзаллиги сариднинг бошқа таомларга нисбатан афзаллиги кабидир” (Имом Бухорий).
«Бугунги шийъалар, яъни рофиза тоифалари ушбу эътиқодда эмас» деган одам ёки ўта жоҳил одам, ёки қандайдир дунёвий ғаразлар соҳибидир.
Ким бугунги шийъалар ҳам ушбу ботил ва куфр эътиқодотига қайсарлик қилишда давом этиб келаётганига ишонмаса, уларнинг энг мўътамад китобларидан ўз кўзи билан ўқиб кўриши мумкин, масалан қуйидаги китоблар:
1. «ал-Кофий» (ал-Кулайнийнинг китоби). Бу китоб рофизийларнинг энг машҳур ва энг мўътамад китоби
2. «Рижолул-Кашший».
3. «Тафсирул-Айёший»
4. «ал-Бурхон» (Ҳошим ал-Баҳроний)
5. «ас-Софий» (Муҳсин ал-Кошоний)
6. «Тафсиру нурус-сақалайн» (Ҳувайзиний)
7. «Бихорул-анвор» (ал-Мажлисий)
2-саволга жавоб:
Бугунги кунда Ислом умматининг турли гуруҳ ва жамоатларга бўлиниб, тарқоқ ҳолатда қолиши ҳамда ҳар бир жамоа ўз ақидасига даъват этиб, ўзини оқлаши оқибатида кўплаб одамларга ишнинг чигаллашиб қолиши, натижада эса кимга эргашишларини билмай қолишлари кузатилаётган аччиқ ҳақиқатдир.
Аллоҳга ҳамдлар бўлсинки, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам қуйидаги ҳадисларида хабар берганларидек, бу уммат ичидан эзгулик йўқолмайди ва бир гуруҳ кишилар қиёмат кунига қадар ҳидоят ва ҳақиқатни маҳкам ушлаб қолади. Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам дедилар:
“Умматим ичидан бир тоифа ҳақиқат узра қолади. Ёрдамсиз ташлаб қўйилса-да, уларга бирон бир зарар етмайди. Улар Аллоҳнинг амри келгунига қадар ўз ҳолларида ўзгармай қоладилар” (Имом Муслим ривояти)
“Умматимнинг мисоли ёмғирга ўхшайди. Унинг бошланиши яхшими, ёки охирими, билиб бўлмайди” (Албоний: “Саҳиҳ сунан ат-Термизий”).
Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам дедилар: “Аллоҳ таъоло умматимни залолат узра жам қилмади. Аллоҳнинг қўли жамоатдадир” (Шайх Албоний. “Саҳиҳу Сунанит-Термизий”).
Бу сўзларни ўқир эканмиз, зиммамизга Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам олиб келган, саҳобалар, тобеинлар ва уларга яхшилик билан эргашган кишилар (Аллоҳ таъоло бизларни ҳам улар жумласидан қилсин!) татбиқ этган соғлом Исломни лозим тутган муборак жамоани билиш масъулияти тушади.
Бу жамоа жаҳаннам азобидан халос бўлган, Аллоҳ таъоло тарафидан ёрдам берилган ҳамда “Аҳлус-сунна вал-жамоа”, “Аҳлул-ҳадис” ва “Аҳлул-асар вал-иттибоъ” деб сифатланган жамоадир. Улар Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам ва унинг саҳобалари юрган йўлда юрган кишилардир.
Саволга жавоб ўлароқ шуни таъкидлаймизки, биз Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам таърифлаган мана шу жамоадан бўлишга ҳаракат қилаётган бир гуруҳ муҳожир-мужоҳидлармиз. Биз Росулуллоҳ, у кишининг содиқ саҳобалари, хулафои рошидинлар ва уларга яхшилик билан эргашган салафи солиҳларнинг ақида, сулук ва ахлоқдаги йўлларидан пойма-пой юришга бор тоқатимиз билан ҳаракат қилаётган мусулмон ёшлармиз.
3-саволга жавоб:
Албатта бу гаплар қуруқ туҳматдан бошқа нарса эмас! Дунёда юз бераётган воқеликларни мунтазам ва диққат билан кузатиб бораётган ҳар қандай ўрта савиядаги одам бу гапнинг ўта паст савиядаги туҳмат эканини фаҳмлай олади. Бугун ислом оламига қарши яҳуду насоролар оёққа турган. Дунёнинг ҳар бир бурчагида мусулмон ва кофир ўртасида курашни кузатиш мумкин. Хусусан Афғонистон, Ироқ, Яман, Қудс ва Сомалидаги жангларда минглаб куфр махсус хизмати ходимлари ўлдирилди ва ўлдирилмоқда. Сиз Жундуллоҳ ҳаракати деганда кимларни назарда тутгансиз билмадик, биз ўзимизга бундай ном қўймаганмиз, аммо бизнинг жиҳодий жамоатимиз Аллоҳнинг лашкари сифатида минглаб Америка, Исроил, Британия ва бошқа куфр давлатлари махсус кучларидан иборат босқинчиларнинг кулини кўкка совуришга ўз камтарона ҳиссасини қўшмоқда. Бундай жангларда бизнинг ҳам юзлаб биродарларимиз шаҳид бўлдилар ва бўлмоқдалар. Шу камтарона ҳиссаларимиз эвазига тепамиздан бу малъунларнинг учувчисиз жосус тайёралари аримайди. Уларнинг ҳужумлари натижасида эса ўнлаб биродарларимиз, хусусан раҳбарларимиз шаҳид бўлмоқдалар. Шундай экан қайси ахмоқ ўзининг тарбиялаб, бошқараётган нафарларига қарши жанг қилади ва бу жангда ўзининг минглаб ишончли вакилларини қурбон қилади.
Аллоҳга қасамки, бундай очиқ ва ўта асоссиз бўҳтонга фақат ўзига сингдирилган шубҳали ғоялар соҳиби бўлмиш манқурт ва лақма кишиларгина ишониши мумкин.
4-саволга жавоб:
Бизнинг сафимизга ирқи ва миллатидан қатъи назар дунёнинг ҳар бир бурчагидан келган мўъмин-мусулмонлар қўшила оладилар. Аммо сиз айтгандек, «дини ва мазҳабидан қатъи назар» деган деган иборага келсак, биз айнан шу динимиз исломни олий қиламиз деб чиққанмиз. Шундай экан қандай қилиб ботил дин аҳлини сафимизга кирита оламиз. Биз агар ботил динлар ва уларнинг аҳлига бефарқ бўлганимизда бу машаққат йўлига чиқмаган бўлардик. Бунга бизни буюрган нарса ҳам Роббимиз ва Унинг динидир. Бугунги кундаги Исломдан бошқа барча динлар ва мазҳаблар эса иблиснинг динидир. Ҳа бунга уч марталаб «Аллоҳга қасамки» деб айта оламизки, бугунги кунда Исломдан бошқа барча динлар ва мазҳаблар иблиснинг хилма-хил йўлларидир! Биз эса ҳақ ва ботил ўртасидаги кураш майдонига чиққан ҳолда яна ботил аҳлини сафимизга киритишимиз қайси мантиққа тўғри келади?!
Яна қайтариб айтамизки, бизнинг иттиҳодимиз, яъни бирлашишимиз ҳақ узрадир! Асло бирон ирқ, миллат, қавм, давлат, ватан ёки исломдан бошқа ғоя устида бирлашмаганмиз ва бундай бирлашишдан Аллоҳдан паноҳ сўраймиз!
Саволларга қўлимиздан келганча ижобат қилдик. Аллоҳ барчамизни Ўзининг ҳақ йўлида бардавом қилсин! Агар ушбу жавоблар сизни қониқтирган бўлса ёки сиздан бошқа яна бирон инсоннинг тўғри йўл топишига сабабчи бўлса, албатта бу Аллоҳнинг фазли бўлиб, Аллоҳга ҳамду-санолар айтамиз. Жавобларга қониқмаган бўлсангиз яна саволлар беришингиз мумкин. Биз ислоҳнигинa мaқсaд қилдик. Аллоҳгагинa тaвaккул қилдик. Aллоҳ тaъоло ушбу сўзларни эшитувчи қулоқ вa тушунувчи қaлблaргa eтишигa муяссaр қилсин.
Сўнгги дуомиз: «Бaрчa олaмлaр роббиси бўлгaн Aллоҳгa ҳaмдлaр бўлсин!»