Мақола: “Мен тавҳид байроғини олий қилишга ёрдам бераётган ҳар бир мужоҳид билан биргаман!”
Мақоланинг асл номи: »أنا مع جميع المجاهدين الذين ينصرون راية التوحيد»
Муаллиф: Шайх Абу Муҳаммад Мақдисий
Мутаржим: Устоз Абдулазиз Бухорий
Мусаҳҳиҳ: “Содиқлар”
Бисмиллаҳир роҳманир роҳим.
Бугун кичик ўғлим Муғира мени зиёрат қилди ва менга шундай деди:
Дадажон, кеча мени сизнинг баъзи дўстларингиз зиёрат қилди ва улардан бири мендан “эй Муғира сен ким билансан, Давлат биланми ёки Жабҳа биланми, деб сўради(“Ироқ ва Суриядаги Исломий Давлат” ва “Жабҳатун-Нусра” назарда тутиляпти, мусаҳҳиҳ изоҳи). Мен унга “мен мусулмонларнинг ҳаммаси биланман”, деб жавоб бердим.
Кичик ўғлимнинг бу жавобидан қанчалар хурсанд бўлдим, қанчалар кўзларим қувонди, ҳатто унга ҳадя ваъда қилдим. Унинг бу жавоби қанчалик аҳамиятга эга эканини унга билдириш, шунингдек унинг зеҳнида бу нарса чуқур мустаҳкам ўрнаши ва унинг қалбига нақш булиб битилиши учун чиройли расмлар, баъзи оятлар билан ва охирида унинг исми битилган бир лавҳани тайёрлаб қамоқдан унга юборишга қарор қилдим. Бу лавҳага мен ўғлимнинг ундан сўровчиларга айтган бу иборасини чиройли хат билан ёзишни ният қилдим.
Ўғлимга берилган бу савол ҳақиқатда ачинарли ва жуда аламлидир. Хоссатан бир ғоя учун интилаётган, бир байроқни кўтарган Суриядаги мужоҳид биродарларимизнинг орасида бўлиб ўтган жангдан кейин бу савол қалбларни ўртагувчи саволлардан бири эди. Улар орасида жанг бошланганидан бери Аллоҳ таолодан мужоҳидларнинг қалбларини улфат қилишини, тавҳид калимаси устида уларнинг калималарини жамлашини ва уларнинг қалбларини ўзларидан бўлган энг тақволи кишининг қалбига жамлашини сўраб беш вақт намозда қамоқдаги биродарлар билан бир ой давомида тўлиқ дуойи қунут қилдик… Бунга қўшимча биз уларни бирликка чақириб, “Агар ундай қилмасангиз, ер юзида фитна ва катта фасод бўлади” сарлавҳаси остида уларга хат чиқардик. Биз унда турли соҳаларда Аллоҳнинг душманлари бирлашиши ва мужоҳидларга омматан қилаётган макрларининг муқобилида Суриядаги мужоҳидларга тушган бу гуруҳчиликнинг зарарларидан огоҳлантирдик. Бу бирликка Аллоҳнинг душманлари бўлмиш мушриклардан кўра тавҳид эгалари ҳақлироқ, чунки мужоҳидлар ҳавою-нафс, нафс истакларидан душманлардан кўра узоқроқ ва тозароқ, чунки улар Аллоҳдан душманлари умид қилмайдиган нарсани умид қилишади, улар истамаган нарсани исташади, улар ёрдам бермайдиган нарсага ёрдам беришади.
Аллоҳ таоло дейди: “Худди мушриклар сизларга қарши жам бўлиб жанг қилгани каби сизлар ҳам уларга қарши жам бўлган ҳолда жанг қилинглар ва билингларки, Аллоҳ тақволи кишилар билан биргадир”.
Милтиқнинг учи кофир нусайрийларнинг кўксидан мужоҳидларнинг кўксига бурилганидан кўп қийналдик. Кейинги рисоламизда буни қилган кишига раддия билдирдик ва у киши ким бўлса бўлсин, ундан ўзимизнинг безорлигимизни эълон қилдик. Лақаблар ва исмларни айтмадик, чунки бизнинг мақсадимиз бу мункар ишларни йўқотиш. Биз уларнинг ишларидан безорлик эълон қилишимизнинг маъноси, уларнинг ўзидан безорлигимиз эмас, балки бу бизнинг улардан кўра улуғроқ ва бизга суюклироқ бўлган нарсага ҳарислигимиздан, яъни тавҳид калимаси ва тавҳид байроғини олий қилишга.
Биз бундан олдин Сулаймон алайҳиссалом ва икки аёлнинг ҳадиси ҳақида, бу икки аёлдан бирининг боласини бўри олиб кетганда, улар орасидаги ҳукм устига қурган рисоламизда баён қилгандик. Яъни бу ҳадис мазмунига мувофиқ, жиҳод ва жиҳод байроғига ҳарис бўлган, унга ҳақиқий мансуб бўлган киши ундаги сафларнинг бўлинишига рози бўлмайди. Худди боласининг икки бўлакка бўлинишидан кўра, уни ўзидан жудо қилиниб бошқасига нисбат берилишини қабул қиладиган даражада боласига меҳрибон бўлгани каби. Дарҳақиқат бу ҳадисда боланинг ҳақиқий онасига бошқа бир аёл “бола меники” деб даъво қилганда, қози “болани иккига бўлинглар» деган ҳукм чиқарган эди. Шундан сўнг боланинг ҳақиқий онаси боласининг икки бўлакка бўлинишидан қўрқиб, ўз жигарбандидан воз кечиб, даъвогар аёлга берилишига рози бўлган эди.
Ислом ўғлонларининг ҳозирги аҳволи хабаридан уйқуси қочадиган ва ислом умматига чин дилдан ачинадиган киши мужоҳидлар сафининг бўлиниши ва байроқларининг тарқоқ бўлишидан ҳеч қачон рози бўлмайди. Балки у уларнинг қалбларини улфат қилишини, сафларини бирлаштиришини Аллоҳдан йиғлаб, ихлос билан сўрайди. Чунки уларнинг бирлашишида ислом ва мусулмонлар учун катта фойдалар бор. Содиқ мужоҳид ва даъватчи олим бирлик сабабли ислом ва мусулмонларга келадиган манфаатдан ҳеч нарсани устун қўймайди.На бирон номланиш ва на бирон шаклий ҳужжат бу фойдани устун қўйишдан тўса олмайди. Содиқ мужоҳид ва даъватчи олим бу фойда олдида бирон фаръий баҳонани баҳона ҳам қилмайди.
Аллоҳ субҳанаҳу ва таоло “Ўзининг йўлида бир саф бўлиб жанг қиладиган кишиларни суяди” кўп сафлар бўлиб жанг қиладиганларни эмас. Биз ҳам асир бўлиб турган ҳолимизда мужоҳидларни бирликка чақиришимиз билан Аллоҳ бизни суюшини қаттиқ истаймиз. Бу нарса рўёбга чиқиб кофирларни жиғибийрон қилиш билан кўзларимиз қувонмагунча биз бу талабдан кечмаймиз ва рози ҳам бўлмаймиз. Тарқоқликни мустаҳкамлайдиган ёки зиёда қиладиган ҳар бир битик ёки хитобни рад қиламиз. Худди шундай, қайси жамоатда бўлсин, мужоҳидларнинг бирортасидан бу тарқоқликка сабаб бўладиган бирон амалнинг содир бўлишидан безорлик эълон қиламиз. Бундай битикларни, сўзларни ва амалларни инсону жинлардан иборат шайтонларни рози қиладиган ва уларнинг кўзларини қувонтирадиган нарсалар деб биламиз. Худди Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам ўзининг бир сафарида асҳоблари билан бир жойга келиб қўнишганда ва у зотнинг асҳоблари дарахтлар ва йўлакларда тарқалиб ўтиришганда: “Бу тарқоқлик шайтонни рози қилади”, деганларидек. Шунда улар жамланишди, ҳаттоки уларнинг зичлигидан, уларнинг устига бир кўйлак ташланса, ҳаммасининг устини беркитарди. Шунинг учун мен тарқоқликка ва гуруҳчиликка чақираётган, уни қўллаб-қувватлаётган ва унга ёзиш билан, сўзлаш билан ёки ўзининг юриш-туриши билан сабаб бўлаётган кишилар, Раҳмонни эмас, шайтонни рози қилишга уринаётган кишилар деб эътиқод қиламан. Улар жанг майдонларида бўлсин ёки майдон ташқарисида бўлсин, бунинг фарқи йўқ.
Раҳмон “Ўзининг йўлида бир саф бўлиб жанг қиладиган кишиларни суяди”, шайтонни эса тарқоқлигимиз, гуруҳларга бўлинишимиз, ўзаро низоларимиз рози қилади. Қанча ёзувчи, қанча жангчи ва гапирувчилар борки, уларга шайтон ўз гумонини рост қилиб кўрсатган ва улар ўзаро низога, келишмовчиликка, тарқоқликка сабаб бўладиган ўзининг бу юриш-туришидан рози бўлган.
Аллоҳ таоло айтади: (маъноси) “Дарҳақиқат, уларга иблис ўз гумонини рост қилиб кўрсатди ва улар иблисга эргашиб кетишди, фақатгина мўминлардан бир фирқасигина унга эргашмади”.
Худди шунингдек бу нарса душманларимизни рози қилади, уларнинг кўзларини қувонтиради, чунки улар бунга интилишади, режалар тузишади ва унда тўғридан-тўғри ёки бошқа йўллар билан иштирок этишади. Шунинг учун фалончи-фалончиларнинг бу ишда борлигини эшитганимда, уларнинг ичидан гуруҳчиликка чақирадиган, уни қўллайдиган баъзи жиҳодий жамоатларнинг ўз номларини, амирларининг ва шайхларининг номларини очиқ зикр қилган ҳолда, интернетда қилган очиқ таъна ва бузғунчиликлари бизга етганда, қамоқдаги биродарларимга шундай дедим: “Кўрмайсизларми, улар ўзларининг ҳақиқий исмлари билан ёзишяпти, баъзилари яна ўз суратларини ҳам қўйиб қўйишган, шунда ҳам истихборот уларга қарамайди, улар ўзларининг баъзи жиҳодий гуруҳлар томонида эканини очиқ айтишсада, уларни ҳисоб-китоб қилишмаяпти, ваҳоланки, озгина олдин бундан кўра оз нарсага ҳам истихборот бундайларни ҳисоб-китоб қиларди. Нега уларга индамаяпти, чунки ушбу босқичда бўлаётган бу ишлар уларнинг ўзлари хоҳлайдиган, уларни рози қиладиган, ўзларининг режаларига мос йўналишда эканини билишади. Шу вақтнинг ўзида жиҳоднинг бугунги ҳолига ёниб-куйиб йиғлаётган, уларга насиҳат қилаётган, ўзаро урушишни тўхтатиб, бир бўлишга чақираётган биродарларни истихборот чақириб, қамашлик билан қўрқитмоқда, таҳдид қилмоқда ва қизил чизиқдан ўтиб кетганидан огоҳлантирмоқда.
Ҳа, Аллоҳ жиҳод ва мужоҳидлар учун хуш кўрадиган тўғри йўналишда юриш, уларнинг наздидаги қизил чизиқдир. Аммо бузуқ ахлоқлар, ҳавою нафслар билан ўралган, айниган, қийшиқ, хунук чизиқлар уларни рози қилади ва унинг эгаларидан рози бўлишади. Чунки бундай йўл эгалари истихборот истакларига мос юришади, гарчи ўзлари истихборот ишчилари бўлишмасада уларнинг режалари учун хизмат қилмоқда.
Урдундаги охирги қамалишимдан олдин содир бўлган бир ишга биродарларнинг эътиборини қаратмоқчиман:
Урдунда биродарлар орасида ўзаро муомала одобида, уларга етиб келган хабар устида ҳукм қилишдан олдин яхшилаб текшириш, ғийбат ва чақимчиликни ташлаш, ўзаро ҳасадлашиш, бир-бирини ёмон кўришни тарк қилиш, илм аҳлини ҳурмат қилиш, илм олишга эътибор бериш борасида насиҳат тарқатишга бел боғлаганимда, буни тарқатишдан истихборот мени тўсди ва менга терговчи Абу Марвон Дабубий ҳарфма-ҳарф шундай деди:
“Сени уйингнинг ичкарисини тартибга солишингга тек қўйиб қўймаймиз”.
Урдундаги биродарлар ўйлаб кўришсин, истихборотнинг истаги бизнинг исломий уммат уйимизнинг ичкариси тартибсиз, гуруҳларга бўлинган, унда бирлик ва улфат бўлмаган ҳолда қолишидир. Бу эса Аллоҳ биздан талаб қилган нарсанинг акси. Бизнинг сафларимиз бир-бирига қарши бўлишини исташади, бир бўлишини эмас. Бу уларнинг очиқ истаклари. Бу ойдинлаштиришдан кейин ҳам ким истихборотнинг истакларини рўёбга чиқариш учун кўнгилли хизматкор бўлиб қолишни истаса, Аллоҳ бизни унга насиҳатимизда узрли қилди. Ким бирлашиш, улфатлашиш, сафларни бириктириш билан уларни жиғибийрон қилмоқчи бўлса ва уларнинг бурнини ерга ишқамоқчи бўлса, марҳамат.
“Тўғри йўлни (баён қилиб) ёритиш Аллоҳ зиммасида, ундан (ҳақ йўлдан) бурилувчилар бор. Агар Аллоҳ хоҳласа, ҳаммасини тўғри йўлга йўллаган бўларди”.
Шу ўринда Саҳиҳул-Бухорийда ворид бўлган нарсани эслатмоқчиман:
Бир муҳожир бир ансорни урди, шунда ансор: “Эй, ансорлар”, деди. Муҳожир эса: “Эй, муҳожирлар”, деб муҳожирларни чақирди. Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам буни эшитди ва: “Бу сўзларни қўйинглар, чунки у бадбўйдир”, дедилар.
Фикр юритинглар, Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам гуруҳчиликни рад қилди, номуносиб санади, ҳаттоки шу шаръий исмларга ўхшашини ҳам. Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам ҳозир сизларнинг хусуматингиз, келишмовчилигингиз келиб етган ва бунинг орасидаги гуруҳчилигингизни кўрса, қандай бўлар экан? Буни улоқтиринглар, чунки у бадбўй ва сассиқдир. Бир-бирлари билан биродар бўлган Аллоҳнинг бандаларидан бўлинглар. Ўз ораларингизни ўнглаш билан Аллоҳнинг душманларини саросимага солинглар. Аллоҳ қўлларингизни ва қонларингизни саломат қилган фитнани алангалаштиришда шерик бўлиб қолишдан эҳтиёт бўлинглар. Аллоҳ ундан тилингиз, қалбингиз ва қаламингизни омонда қилишини илтижо қилинглар.
“Эй, иймон келтирганлар, Аллоҳдан қўрқинглар ва ўринли сўзларни сўйланглар.”
Жиҳод ва мужоҳидлар учун яхшилик, бирлик, улфат, холислик калитлари бўлинглар. Жиҳод бошқа нарсага айланишидан, разолатга айланишидан, бўлаклар ва гуруҳларга тақсимланишидан эҳтиёт бўлинг. Аллоҳга қасамки, бу пасткашлик билан машғул бўлиш, кичикларимизни шунга йўллаш ва бунинг устида уларни тарбиялаш, бу ишни қилаётганлар учун катта айбдир.
Табароний “Ал-Кабир”да ривоят қилган ҳадисда Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам дейдилар: “Аллоҳ ишларнинг улуғини ва шарафлисини суяди ва пастларини ёқтирмайди”
Аммо шу ўринда айтамизки, бизнинг ҳаққимизда баъзи бир одамларнинг бизни қамоқда уларга ўхшаб иккига бўлинганимизни тарқатишлиги, аслида уларнинг ўзларининг бачканалиги ва ақлининг пастлигидандир. Бу ёлғондан бошқа нарса эмас. Биз Аллоҳнинг фазли билан бир сафмиз, Аллоҳнинг душманларини ғазаблантирамиз, доимо уларга эшиттириб мужоҳидларнинг ҳаммаларининг ҳаққига дуо қиламиз ва мужоҳидларнинг сафларини бирлаштириш, бир кишининг қалбидек уларнинг қалбини улфат қилишини сўраб, Аллоҳга ёлворамиз. Улфатлашиш ва бирлашиш чақириғига бир-биримизни васият қиламиз ҳамда бизни зиёрат қилувчиларни ва аҳлларимизни ҳам шунга тавсия қиламиз, буюрамиз. Дарс қиламиз, илм ўрганамиз, ҳақ ва сабрга бир биримизни чақирамиз, шунингдек ўзимизнинг бирлигимиз, улфат бўлишимиз билан Аллоҳнинг душманлари бурнини ерга ишқаймиз. Аллоҳга ҳамдлар бўлсин!
Эй биродарлар, биз ҳаққимизда ва мужоҳидлар ҳаққида Аллоҳдан тақво қилинглар, гуруҳчиликни тарқатманглар, унга ёрдамчи ҳам бўлманглар. Билинглар, душманларимиз содиқ мужоҳид гуруҳларга ажратмайди, балки ҳаммага бирдек макр қилишади. Тавҳид байроғини кўтарган, шу йўлда жиҳод қилган ҳар бир кишига қарши улар ўзаро тил бириктиришади. Бугун кофирлар содиқ мужоҳид гуруҳларни ёмон кўргани учун ким хурсанд бўлаётган бўлса, ўзини уларнинг адовати ва макридан омонда деб ҳисобламасин. “Оқ ҳўкиз ейилган кун ейилдим”, каби бўлиб қолишдан эҳтиёт бўлинг. Суриядаги жиҳодингизга эртаю кеч фитналар уюштириляпти. Бир неча кун олдин кофирлар Суриядаги ўзларига бегона жангчиларнинг хатарини муҳокама қилиш учун Брюссел шаҳрида йиғилиш ўтказди. Европа Иттифоқи ва Туркияга олтита Араб давлати қўшилди. Булар орасида Урдун ҳам бор. Бу йиғилиш узоқ давом этди ва АҚШ давлат истихбороти ваколат мудири Жеймс Клопр конгресс аъзоларига: “Жабҳатун-Нусранинг йўналишидан, Суриядаги кураш АҚШ халқининг хавфсизлигига хатар келтириб чиқаради, Сурияда етти минг жиҳодий сунний жангчилар борлиги аниқланди”, деб очиқ айтди. Бу келишувлар Суриядаги мужоҳидларга қарши макр устига қурилган. Бу нарсада интернетдаги ижтимоий тармоқларда жиҳоднинг қадр-қийматини йўқотишга, якка-якка ва гуруҳ шаклига айлантиришга, фуқаролар урушига айлантиришга, мужоҳидлар орасида гиж-гижлаб фитна ўтини ёқиш билан машғул бўлган содда, гўл мусулмонлар сабабдир. Ҳатто улар бизнинг ёшларимизга таъсир кўрсатишди. Бир неча кун олдин қизим келиб: “Ота сиз ким билансиз”, деб сўраяпти. Мен унга: “Мен мужоҳидларнинг ҳаммаси билан, тавҳид байроғини кўтарган, унга ёрдам бериш учун ва уни ҳоким қилиш учун интилаётган ҳар бир киши билан биргаман”, дедим. Аллоҳ таоло айтади: “Муҳаммад Аллоҳнинг элчиси, у билан бирга бўлган кишилар кофирларга қаттиққўл ва ўзаро раҳмли. Уларни Аллоҳнинг фазлини ва розилигини истаб рукуъ, сажда қилган ҳолларида кўрасиз, уларнинг белгилари юзларидаги сажда изларидан билинади. Бу уларнинг Тавротдаги мисолларидир. Уларнинг Инжилдаги мисоллари эса худди бир шохлар чиқариб, қувватга киргач, йўғонлашиб ўз новдасида тик турган, деҳқонларни лол қолдирадиган ўсимликка ўхшайди. Бу билан кофирларни ғазаблантириш учун. Аллоҳ улардан иймон келтириб, солиҳ амаллар қилганларга мағфират ва улуғ ажрни ваъда қилгандир”.
Аллоҳим бизни ҳам улардан қил, биз билан кофирлар ва мунофиқларни ғазаблантир, бизни мужоҳидлар орасида яхшилик, улфат, бирлик ва ҳидоят калитлари қилгин!
وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين
*******************************
“Содиқлар”